onsdag 5 december 2012

De fem legenderna

Igår var jag äntligen på bio och fick se Rise of the Guardians/De fem legenderna. (SPOILER LÄS EJ OM NI INTE VILL VETA OM DEN)

Jag har hypat den filmen något så extremt sedan jag såg trailern om den. Den handlar om Jultomten, Påskharen, Tandféen, John Blund/Sandmannen (som de av någon anledning kallar honom i den svenska versionen, antagligen för att han heter Sandman på engelska...) och Jack Frost. De måste rädda världen från ett hot från The boogieman (Pitch Black/ Beck Svart)

Jag tyckte direkt vid trailern att den såg snygg ut och kändes som The Avengers fast för en yngre målgrupp och jag blev fast. Nu har jag längtat efter den och i fredags hade den premiär. Igår fick jag äntligen tid över att gå och se den!

Och wow. Wow. Jag var så rädd, så rädd att jag hade höga förväntningar och skulle bli besviken men oj. Oj. Den levde upp till mina förväntningar och MER. Den var helt enkelt fantastiskt. Jag skrattade, skrattade tills jag grät, grät, grät tills jag skrattade och den var så, så snygg. Så fantastiska karaktärer, så fantastiska röstskådisar (Jag menar, Hugh Jackman som påskharen med australiensisk dialekt och boomeranger, kan inte bli bättre) och så underbart härlig story. Den var SÅ fin. Bra 3D också, tillräckligt mycket och tillräckligt bra.

När filmen var slut var allas reaktion att den var fantastisk och min var att jag absolut vill se den igen. Den var fantastisk. Så fantastisk. Jag rekommenderar typ ALLA att se den!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!