söndag 25 november 2012

Jul, jul, strålande jul

Om en vecka är det dags för en av världens bästa dagar. Nämligen... Första advent! Jisses vad jag älskar den dagen. Man får hänga upp julstjärnor, ställa fram adventsljusstakar och tända massa ljus och bara mysa. Jag älskar det! Jag är fruktansvärt julsjuk just nu och bara längtar efter lite mer ljus, och det kommer bli fantastiskt fint.

Dessutom är det dags för julkalender, i år är det Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst som svt kör och jag är TAGGAD! Mysteriet på Greveholm är utan tvekan typ den bästa julkalendern någonsin (ja, people. Jag har lite svårt att släppa Jul i Kapernaum, det är nog min favoritfavorit men Greveholm är inte långt efter.) och jag tror verkligen att uppföljaren kan bli bra. Säkerligen inte lika bra, men jag tror att den ändå kan bli bra. Jag är oerhört nöjd med tanken på den. Jag och Erik har till och med köpt en egen kalender som vi kan öppna luckor i, och jag kan inte minnas när jag sist köpte en tv-julkalender. Men nu så!

Mamma har lovat att hon ska skicka en chokladkalender också. Det är verkligen fint! Jag älskar jul och allt med jul så mycket, nu kommer den enda månaden jag är lycklig i under vinterhalvåret. Hatar snö, kyla och mörker men när det är december, när det är jul, då är allt fantastiskt.

Adventsfint förra året

1 kommentar:

  1. Åh, vad glad jag blir att någon tycker om Jul i Kapernaum!
    Jag kommer knappt ihåg vad den handlade om, var bara fyra när den sändes och har inte sett den sen dess, men jag minns att jag älskade den!

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!