tisdag 20 november 2012

Det här med pojkband

Okej, jag är ju inte direkt den som ofta faller för pojkband...

...

HAHA vem försöker jag lura?! Okej, jag ÄLSKAR pojkband. Det finns nog, ärligt talat, ingenting i världen som jag älskar mer än pojkband. Jag har varit på otaliga pojkbandskonserter. Jag har köat i timmar för att träffa dem, se dem uppträda, få en autograf, en hälsning, en kram. Jag har suttit på mitt rum och kramat en kudde medan tårarna rinner ner för mitt ansikte medan jag lyssnar på senaste skivan från bandet jag älskar just då.

Jag. älskar. pojkband.

Det är därför jag blev lite (läs: väldigt) besviken när jag upptäckte att folk gillade One Direction och tänkte att "Åh, pojkband, gimme!" men upptäckte att... nä, det var nog inget för mig. Jag trodde lite att någon tog över min kropp och fick mig att känna på det här viset och har således försökt flertalet gånger att upptäcka One Direction men nej. Jag och One Direction förblir det där paret som bara inte var meant to be. Istället har jag dregglat över återförenade Backstreet Boys, Jonas Brothers (som dock kanske egentligen inte är ett pojkband tycker Erik) och Westlife så klart.

Tills den där dagen för ett par veckor sedan som jag av en händelse snubblade över en youtubevideo med X factor UK-aktuella Union J. Ett brittiskt pojkband. Ålder 19-24 år (ja, det är faktiskt skönt med folk i ens egen ålder så man slipper känna sig creepy) som sjöng stämsång och fantastiska saker på ett sätt mitt hjärta inte kunde hantera. Nej, det tog ungefär 5 sekunder och sedan exploderade jag av kärlek.

Nu har jag suttit i flera veckor och lyssnat på allt de gör i X factor UK, bitit på naglarna vid alla tävlingar och njutit av de åtala vloggar, twitcams och härliga bilder som bandet lägger upp. Det är fantastiskt!

Jag menar det, folk som lever i den här eran av pojkband är så lyckliga. Man kan följa sina idoler på twitter, facebook, youtube och ständigt få nytt material. Man minns väl 90-talet när man visserligen kunde få fina bilder och klistermärken av BSB och det var spännande att vänta på nästa Westlife-video på Voxpop men det här är ju något helt annat. Det är fantastiskt!

Nu längtar jag tills X-factor UK är slut så att jag kan få se de här killarna göra EGEN musik och älska dem för alltid.

En gång fangirl, alltid fangirl.

/mvh Li, proud J-Cat.


2 kommentarer:

  1. Jonas Brothers är en solklar pop-trio! Att både spela instrument, skriva låtarna och framföra dem gör att de faktiskt kan klassas som artister, och inte bara som sångare vilket de flesta pojkbandsmedlemmar är.

    SvaraRadera
  2. Måste nog faktiskt kolla in X Factor UK då. Hm.

    Hoppas dock du slutat kolla via britters webbkamera. Ska du se ska du ju kunna höra på riktigt. Vad sägs om http://www.filmon.com för att kolla ITV live och det grymma datorprogrammet http://www.expatshield.com som (med reklam) kopplar upp dig via UK så att du kOlmert åt UTV Player på itv.com etc.

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!