torsdag 29 november 2012

Ett litet mål!

Jag köpte en rosa klänning förra året, eller beställde. Tyvärr passade den inte, men det var så nära att den skulle passa att jag behöll den. Sedan har jag glömt bort klänningen.

När jag fick veta att det skulle bli julbal i Malmö och jag behövde en klänning, kom jag på att den fanns. Då bestämde jag mig för att försöka återigen att sluta med att äta onyttiga saker i veckorna och kanske då och då gå en promenad. Jag vill hitta en balans som gör att jag kan vara sund, men inte blir stressad. Det har funkat ganska bra! Ibland har jag "fuskat" lite men, så är det. Jag och Erik har gått många promenader senaste veckan, trots regn och rusk.

I måndags provade jag klänningen, och den passade inte. Ganska jobbigt. Dock kom vi på att jag ätit precis innan och då ganska mycket, så man kanske var liiite uppsvälld...

Idag provade jag klänningen igen. Och nu. Nu passar den!!! Jag är SÅ nöjd. Känner mig ungefär finast i världen. Visserligen sitter den tajt och jag måste såklart verkligen fortsätta jobba med att försöka äta nyttigare och leva sundare för annars kommer jag säkert inte i den mer, men jag känner mig nöjd. Utöver att klänningen passar har de flesta av mina byxor blivit lite större i midjan och det känns så bra att se en förändring. Hoppas att jag kan hålla i detta och inte tappa sugen runt julen!

Jag i klänning

2 kommentarer:

  1. Anledningen till att du känner dig finast i världen är förstås att du ÄR det! <3

    SvaraRadera
  2. Vad fin du är Li :)

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!