torsdag 31 maj 2012

Reklam för Pride i tunnelbanan?

Bara jag som sett den och som stör mig på den? Det här om att man "ska bli bög för att besöket på herrtoan blir roligare" och "lesbisk för fler läppar att kyssa" och "trans för man får välja namn själv".

Jag trodde det vi jobbar för att få bort i samhället är att sexualitet är något man väljer? Det här att man inte är bög bara för att det är en fas eller något man gör för att det är spännande just då eller för att Satan har besatt en, utan för att vi är som vi är som människor, vi är alla lika värda, och ingen ska behöva ändra på sig för något som vi föds till?

Har jag fel? Missuppfattar jag något med hela den här grejen? För någon får i så fall väldigt gärna förklara för mig hur någon som är homofob och tror att man typ kan slå bögheten ur folk ska övertygas av denna reklamkampanj att alla människor är människor och att det inte handlar om val, utan vad vi är. "Något man inte kan rå för" (även om jag inte gillar det uttrycket).

2 kommentarer:

  1. Hm ja jag förstår vad de vill nå ut med att vi HBT(Q)-personer är precis som alla andra. Men just detta med att "välj bi, få dubbel glädje" typ så kanske blir too much för många. Det är ju inget man väljer. Det är något man är. Och ett besök på herrtoan bara för att jag är bög är inte särskilt roligt för jag vill inte titta på någons snopp som det kommer kiss ur, hahaha. Tack men nej tack. ^^

    SvaraRadera
  2. Sv: Men jag håller med. Det är sjuka, orealistiska krav inom idrotten ibland. Speciellt gympa. Det viktiga är väl att man rör på sig och aktiverar sig inte vad man gör. Hatade verkligen redskap. Vi hade också sådana häften med det här ska ni kunna. Göra det där med ringarna. Det där på trampolinen, etc. Så sjukt. :)

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!