torsdag 10 maj 2012

Svar på frågor del 2!

Besvarar resten av frågorna nu! Tack till Jennifer, Avifors, Pixie, Ärret, Louise, Linnea, Linnea, Hanna, Johanna och Gaymasen för frågorna!

Varför flyttade du ihop med Erik?
 Dels kändes det så väldigt rätt att ta förhållandet till det steget, men det var också bra rent praktiskt. Vi levde nästan ändå hos varandra men under förhållanden där vi nästan aldrig fick ensamtid. Dessutom hade vi ju då varsin hyra, räkningar och vi köpte ofta dubbel uppsättning av all mat (för vi var tvungen att ha både hos honom och hos mig). Så nu bor vi ihop, har det underbart och njuter av livet!

Vilken ship/pairing är din favorit EVER?
Måste säga Percy Jackson/Nico di Angelo. Jag ÄLSKAR tanken på den pairingen. När jag läser om dem blir jag helt glad och lycklig inombords och jag kan konsumera så oerhört stora mängder fanfiction om dem och skriver så oerhört mycket själv också...

Hur viktigt är sex i ett förhållande?
Jag tycker att det viktigaste i ett förhållande är att man båda är överens om vad som är viktigt, och öppna med det. Jag tror någon form av närhet är viktigt, men jag känner inte att jag vill lägga mig i vad andra par gör/inte gör i sovrummet. Jag tror liksom inte per definition att ett förhållande är bättre eller sämre beroende på hur ofta man ligger med varandra.

Hur lång är du?
Jag är 162,5 cm lång! Exakt lika lång som min pojkväns mamma, det är väldigt lustigt faktiskt.

Om du fick skriva en bok som skulle förklara hur du levt ditt liv hittills - vad skulle den boken få för titel? Vilken författare vill du skriva en bok med?
Någonting om nördar skulle titeln nog bli... Kanske "På nördfronten alltid något nytt!" eller något liknande fyndigt. (fyndigt???). Jag skulle gärna vilja skriva en bok med Rick Riordan då jag tror jag skulle komma bra överens med honom.

Och några korta frågor!
Beskriv dig med ett ord: Prinsessa
Favoritmat? Kyckling
Saft VS. Läsk : Oftast läsk, men saft om det är mormors rabarbersaft!
Vilken glass rekommenderar du en väldigt varm dag? Calippo
Vad skulle din patronus vara? En katt
Varför är du awesome? Dudes och dudettes, because I'm ME!

2 kommentarer:

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!