tisdag 29 maj 2012

För 5 år sedan...

Det är (snart=) 5 år sedan jag tog studenten! Helt sjukt, jag kan verkligen inte fatta att det redan har gått så lång tid. Så gammal är jag väl inte? Eller? Är jag det?

Minns studenttiderna som om det vore igår. Mitt bästa minne är nog att efter ett tredje gymnasieår som var stressigare än stressigast pga att min klass hade extremt otur med schemaläggningen, så kom den där dagen då sista uppgiften var avklarad och inlämnad. Inga omprov, inga kompletteringar, inga extrauppgifter, ingenting kvar! Kommer ihåg att många av oss knappt kunde fatta att det var sant och hade svårt att koppla av, som om det faktiskt var omöjligt att ha ett liv där man inte var helt sönderstressad kring diverse skoluppgifter.

Dagen innan studenten minns jag också. Hade ett sådant totalt breakdown. Bölade som en besatt i typ en timme över...ja, jag vet inte riktigt varför egentligen. Rädsla över framtiden? Glädje över att gymnasiet var slut? Panik? Nervositet?

Och så dagen. Champagnefrukost, fina kläder, fina träffar med lärare och klass, utspringet, promenaden till torget, den ofantligt extrema värmen som fick oss att nästan svimma, åka flak i stan och sedan åka hem till en sval trädgård där jag hade familj, släkt och fina vänner (Ell och Christine!) på besök. Åh det var så himla fint. Så enkelt firande och säkert så mycket mindre än många andras, men jag kan inte ha haft en mer perfekt student.

Nu sitter jag här och är snart färdigutbildad, bara en termin kvar. Oj oj vad åren går. Nej, jag frågar igen, ÄR jag verkligen såhär gammal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!