tisdag 22 maj 2012

All tips mot mensvärk mottages tacksamt

Jag har så himla jobbigt med mensvärk nuförtiden. Har alltid haft det jobbigt med smärta och blödningar, men nu har jag det senaste året också börjat få migrän när jag har mens. Jättejobbigt! Som om det inte var nog med allt annat så ska jag dessutom behöva lida av migrän.

Nu är jag inne på tredje dagen extrem smärta, även om det börjar släppa nu. Var tvungen att sjukanmäla mig vilket verkligen inte känns kul, men å andra sidan kan jag verkligen inte jobba när jag mår såhär heller. Jag vet inte vad jag ska göra!

Jag tror nästan jag måste gå till läkare och be om starkare värktabletter igen mot det här. Har provat så mycket. Har ju dock slutat med p-piller nu vilket höll nere det förut, men vill inte äta det mer. Har också haft massa olika piller genom tiderna som ska hjälpa mot olika saker men aldrig varit riktig nöjd... Naproxen hade jag, men jag blir fruktansvärt trött av dem, dessutom fungerar de bara om jag tar dem precis innan jag känner av att smärtan kommer, vilket man ibland inte hinner.

Någon som har tips och råd åt en desperat tjej som gärna vill leva ett normalt liv utan att behöva ställa in livet några dagar varje månad?

2 kommentarer:

  1. jag ska hämta ut starkare alvedon idag, och ta det i kombination med naproxen. kan rapportera om en månad ifall det hjälper eller inte! jag vet inte om jag blir mest trött av värktabletter eller av att jag sover dåligt när jag har mens, men jag föredrar ändå att vara trött framför att behöva sjukskriva mig!

    SvaraRadera
  2. Rör på dig! Det är skiiitjobbigt först, men efter ett tag brukar det släppa för mig i alla fall. Mana dig ut och gå, jogga eller spring lite. Annars finns det en apparat som jag använde förrut, som hette tens-maskin eller tns, minns inte riktigt. Du sätter på små plattor som ger någon stråling (ofarlig, såklart) som gör så att smärtan minskar lite.

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!