onsdag 9 maj 2012

Svar på frågor! Del 1.

Tack alla som ställde massa frågor! Nu ska jag svara på dem, kanske sållat bort en del som var lite varken eller, de kommer kanske i ett annat inlägg. Nu ska vi se här i alla fall... Har merge-at en del frågor också som var lite lika! Jag tar detta i två delar då jag fick så många frågor! (helt chockad här...) Vill inte tråka ut alla med ett jättelångt inlägg...

Har du några syskon, isåfall vad heter dom och hur gamla är dom?
 Jag har en lillasyster som heter Hanna! Hon är 3 år yngre än jag, alltså fyller hon 21 i år. Hon är en dag äldre än min pojkväns lillasyster, vilket är lite roligt!

Hur lärde du känna din karl?
 Jag visste att han fanns ganska länge och tyckte att han var snygg, men orkade inte riktigt söka kontakt förrän en vinterdag när vi addade varandra på facebook... Efter att vi börjat ett pokekrig började vi prata smått med varandra och snart träffades vi också och på den vägen är det. Vi hängde ju i samma kretsar så det var ganska naturligt att söka kontakt, vilket var ganska skönt!

Vilken är den pinsammaste hemsidan du har varit medlem på?
Haha OJ det vet jag verkligen inte egentligen. Har varit medlem på väldigt många. Skulle dock tro att det blir en gammal hemsida som hette smurfa.nu eller kanske playahead...

Vad är det bästa med att vara lärare och vad är du mest nervös/rädd inför?
Jag tycker att det bästa är att jag verkligen får vara en del av mina elevers liv och formandet av dem som individer. Mycket händer i skolan och jag älskar tanken på att kunna lära mina elever allt mellan himmel och jord, göra skillnad för dem och förhoppningsvis vara en förebild för dem. Jag är mest nervös och rädd inför att jag ska fastna i dåliga spår som lärare, bli tråkig och inte engagerande, och utan att märka det kanske favorisera. Rädd också att jag, trots att genus ligger mig varmt om hjärtat och jag pratar mycket om hur jag vill behandla mina elever, i slutändan inte kommer göra så som jag tänkt.

Du är en superhjälte *wohoo!* Vad skulle din kraft vara, hur skulle din dräkt se ut, vad skulle ditt namn vara och vad skulle din kryptonit vara?!
 Jag skulle nog ha en glitterkraft, där jag kan skjuta glitter (gärna rosa) på mina fiender som helt förvirrar dem och sedan kan jag rädda världen. Jag skulle heta PrincessPink och självklart ha en rosa, gullig, klänningsliknande dräkt med tillhörande tiara. Min kryptonit skulle nog vara ickegulliga saker... hehe.

Om du blev härskare över Svea Rike, vad skulle vara det första du ändrade på?
Löner efter arbetsbörda och utbildningstid skulle jag gissa på! Skulle kunna skriva långt om hur jag tänker där, men tror jag lämnar det så.

Vilka skor är bekvämast?
Jag älskar Converse och "fejkconverse" så jag skriver det. Även om jag vet att de totalt missformat mina fötter så tycker jag verkligen att de är grymt, grymt sköna. Äger 4 par "riktiga" converse och fler andra än jag kan räkna. Jag ÄLSKAR skor.

När började du läsa Percy Jackson?
Jag missade en buss hem en gång när jag gick 3an på gymnasiet. Då jag bor ute i ingenstans skulle nästa buss hem inte komma förrän om några timmar. Det var alla hjärtans dag och jag var på allmänt uruselt humör redan, så jag bestämde mig för att jag likagärna kunde gå till biblioteket och göra lite research. Jag var nämligen mitt uppe i projektarbete då, och det handlade om grekiska gudar och myter man fortfarande kan se i modern litteratur och film. Jag frågade en bibliotekarie om de hade några tips, och blev tipsad om den nya serien Percy Jackson. Jag hade egentligen inte tänkt läsa boken, bara bläddra igenom den, men läste en sida och var sedan fast. Läste hela kvällen och började längta efter nästa bok. Fick mina kompisar att börja läsa serien också. Skrev faktiskt också ett beundrarbrev till Rick Riordan och fick svar!!!

Vad är din bästa och sämsta egenskap?
Min bästa egenskap är att jag är väldigt bra på att se saker i många olika perspektiv. Jag har därför väldigt mycket respekt för människor och  försöker ofta se till att alla ska bli så nöjda som möjligt. Jag bryr mig om det.
Min sämsta egenskap är nog dock att jag är väldigt manipulativ i många situationer och politikeraktig. Väldigt bra på att vända saker till min egen fördel och få folk att göra som jag vill. Snurra lite på sanningen och övertala folk. Många lärare till mig har sagt att jag skulle bli den ultimata politikern. Jag tror dock inte det blir någon sådan karriär...

Vilken är din favoritplats i hela världen?
Mycket svårt faktiskt! Jag älskar väldigt många platser i Sverige (Dalarna!) och många skulle nog säga att min favoritplats även måste vara Gröna Lund. Jag tycker också väldigt mycket om Universal-parkerna i Orlando, Florida... Nöjesparker är min favoritplats kanske???


Kan du säga 3 saker du älskar och 3 du hatar?
Jag älskar rosa, glitter och pojkband. Jag hatar fiskgryta, förnedrande skämt och ideal.

Hur är det att vara nära vän med sin pojkväns syster?
Det är väldigt fint! Jag tror att det funkar bra av att syskonen redan är så nära, och att vi alla tre är lite störda. Någon kallade oss för "de tre musketörerna" och jag tycker att det är så roligt! Vi har en bra relation pga att vi nog har en så öppen relation. Vi kan skratta, bråka, ha roligt, ha tråkigt, göra ingenting, göra allt på en gång och göra störda saker. Det är så fint och det var väldigt skönt när jag skulle träffa min pojkväns familj första gången och jag visste att det fanns någon i familjen jag redan kände och som jag visste tyckte om mig, då var jag inte lika nervös!


Sååå mer frågor nästa gång! Stay tuned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!