söndag 27 maj 2012

Loreen vann!!!

Jag vill säga att jag inte bryr mig om ESC men åh, visst gör jag det ändå! Jag har trott att Loreen kanske skulle kunna ta hem det här, men blev lite osäker när jag såg henne i semifinalen - gillade låten men tyckte att hon kändes osäker och numret likaså, lite tafatt liksom. Nu i finalen dock! Herrrrrrrregud som Ranelid skulle sagt, vad fint det var!

Och såklart blev man sittande där genom alla poängutdelningar och såg hur det bara blev bättre och bättre och när det tillslut stod klart, SVERIGE HAR VUNNIT! ESC till Sverige nästa år, helt fantastiskt. Och så mycket poäng, poäng från ALLA LÄNDER (för let's face it, vi tänker inte prata om Italien mer...) Det var så himla fint!

Det finaste tycker jag var Christer Björkman vars glädje bara lyste igenom allt och som gjorde att jag blev (ännu mer) tårögd här hemma framför TVn.

Åh vilken tur att jag fick sovmorgon idag. Egentligen skulle jag börja 9.45 (alltså nu) men pga inställt event fick vi börja 11.45 istället. Jag kunde se hela ESC utan ångest och sova efteråt och nu kan jag pigg och glad studsa i väg till jobbet!

Jag och Erik undrar när biljetterna släpps till ESC nästa år... Kosta vad det kosta vill, jag VILL dit!

EUPHOOOOOOOOOOORIA!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!