onsdag 11 maj 2011

Ett sånt där matinlägg

Igår firade jag och Erik alltså 1 år. Mycket fint hände denna dag som jag kanske kan skriva mer om senare, en del har ändå redan listat ut det. Egentligen är det inte jättespännande och hemligt, men när man inte har så mycket spännande att komma med får man väl ta vad man har tycker jag!

Förutom att vi spenderade 1 års-dagen med att gå till Webbhallen och köpa en ny skärm eftersom Eriks bestämde sig för att krascha just då (tror seriöst att hans dator har något emot vårt förhållande, eller så tyckte den bara att den skulle strula lite) så gick vi ut och åt middag på vår favoritrestaurang. (nu kommer Erik bli sur över att jag inte bloggar mer om hans nya skärm. Den är såå fin.)

Vår favoritrestaurang är Djinghis Khan Mongolian Barbeque som ligger nära Hötorget. Det är ett mysigt ställe med trevlig personal och dessutom har de en helt underbart god mongolisk buffé där man kan plocka ihop olika sorters kött (bl.a. kyckling, min favorit!) grönsaker och nudlar som en kock sedan tillagar framför ögonen på en. Till det kan man ta ris och det är bara det mest fantastiska som går! Man får äta hur mycket mat + efterrätt (!! glass och frukt) för bara 178 kronor. Helt underbart. Dessutom fick jag igår dricka cola för första gången sedan januari. Det var så gott. Nu är det dock tillbaka till vardagen och vatten!

Good mat, här tog jag kyckling, nudlar, gröna bönor, paprika och ris!
När vi hade ätit oss mätta gick vi hem till Eriks studentrum där vi fixade i ordning ett snabbt och gott tilltugg till kvällen, chokladdoppade jordgubbar, eftersom vi hittade så fina jordgubbar i affären och bara inte kunde motstå det. Vi åt nog alldeles för många egentligen, men det var gott! Och så tittade vi på Morden i Midsomer och bara hade det mysigt innan vi somnade. Värd dag!

De (kanske inte så supervackert) chokladdoppade jordgubbarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!