lördag 11 februari 2012

Kakbak!

Jag har länge varit så fruktansvärt sugen på att baka detta chokladiga underverk.
Idag var det ett perfekt tillfälle - Anna skulle hit för att se på Gladiatorerna och vi hade en hel dag med ingenting planerat! Erik lyckades med lite googling lista ut vad för olika delar av alla grejer i receptet vi skulle ha, sedan tog vi en tur till Kvantum för att inhandla allt detta.

Väl hemma så satte vi igång! Vi blev så nöjda. Speciellt med cookie doughen som blev typ det godaste ever. Måste komma ihåg receptet till dem för att enbart göra cookie dough någon gång. Vi kladdade på oreos och bakmix (note to self - prova kladdkakereceptet nästa gång istället), vips in i ugnen och sedan, tada! Vi serverade med vaniljglass och stelnad chokladsås.

Det blev GOTT, dock är kakan väldigt, väldigt maffig. Vi döpte den ganska snabbt till "väldigt amerikansk" för vi orkade inte äta mer än små bitar av dem. Gott - men maffigt. Vaniljglassen till är ett måste, annars blir det alldeles för mycket choklad och då tror jag inte att den blir lika god.

Vi blev nöjda i alla fall, det blev gott! Sedan gick det även bra för vår favoritutmanare i Gladiatorerna och vi såg på svt play på datorn bredvid att våra favoriter i Mello gick vidare till Globen. Åh du härliga lördag.

Glad Anna med choklad

Ännu gladare jag

Cookie dough + oreos

Färdigt! Om nom.



3 kommentarer:

  1. Yummie! Looks really good!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag heter Joanna och är 24 år och när jag blev 14 år så fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund.
    Så kolla gärna in min blogg:)
    Ps. Du kanske tom vill göra ett bloglovinbyte?:)

    SvaraRadera
  3. MEN FRESTAREN!! Haha. Och härligt med Kreta-resan bokad. :))

    Och hoppas du och karln får en trevlig Alla Hjärtans Dag med mysmiddag. :) Kram

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!