måndag 6 augusti 2012

Inga atleter direkt

I helgen var det Quidditch-SM! Mitt lag nådde bara en fjärdeplats i år och även om den dåliga förloraren i mig såklart är oerhört besviken så har jag ändå haft en underbar helg med fina vänner och härligt väder! Kvällen innan matcherna skulle börja ösregnade det, och nu såhär dagen efter har det ösregnat som jag vet inte vad - men under hela fredagen, lördagen och söndagen har det varit kanonväder! Nästan lite för varmt...

Det roliga är också att TT/scanpix kom på fredagen ut till planen och filmade och intervjuade lite deltagare, och dessa klipp finns nu nästan överallt i alla webbtidningar och reportaget är i allt från Expressen till Dalarnas tidningar! OJ! Det är imponerande att "vår" sport får utrymme när det är så mycket med OS och annat. Dessutom känns det helt fantastiskt att videon om QSM hamnade på fjärde plats under veckans mest sedda v. 31 på DN! Harry Potter-fandom slutar aldrig att förvåna mig.

Jag hoppas verkligen vi får se fler SM, sporten växer, vi blir fler, vi finputsar regler och allting blir bara så bra. Jag älskar Quidditch, älskar svensk HP-fandom och att vara en del av något så fint. Verkligen underbart!

Här hittar ni listan över mest sedda klipp på DN och på fjärdeplatsen är alltså vi!

"Det är inga atleter direkt" säger Robin en bit in i klippet och det är så sant. Vi är kanske inte de mest vältränade många av oss, men vi kan spela ändå. Och vi kan ha så, så roligt!

3 kommentarer:

  1. Åh, så roligt det var! Längtar tillbaka! :)

    SvaraRadera
  2. Haha det där kommer att följa mig nu ;)

    SvaraRadera
  3. Åh jag tycker det låter och ser skitkul ut, haha. Älskar spökboll... och handboll. ;-)

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!