söndag 12 augusti 2012

En liten handbollsfinal

Idag spelar Sverige final. I handboll. I OS. London 2012. Det är helt sjukt! Jag trodde aldrig ens i min vildaste fantasi att Sverige skulle nå final. Det känns helt galet, och nu är de härliga killarna i final! Jag har haft sådan tur, var ledig under kvartsfinalen så kunde se den, och fick gå hem tidigare för att kunna se semifinalen (tack underbara chefer!) och nu kan jag se finalen. Och det är så underbart att ord inte ens kan beskriva.

Jag älskar sport, älskar handboll, älskar när Sverige faktiskt lyckas leverera. Det är helt fantastiskt! Jag tycker att det är lite synd att det är sista OS-dagen idag, och lite extra synd är det när jag vet att nästa OS kommer inte SVT visa det. Det känns hemskt. SVT är utan tvekan världens bästa kanal på sport (jag menar, Popsen, Yvette, Jacob, Jonas, ALLA) och det är en fröjd för ögat att se och höra dem varje dag i tv. Åh vad jag inte vill att andra jobbiga kanaler ska vara och kladda på "mitt" OS!

Men nu njuter vi idag. OS-final, herregud. Det är vackert!

Och idag ska jag även boka en Londonresa för att besöka WB studios tour i vinter, helt fantastiskt! Detta kommer bli en bra dag.

Heja Sveriga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!