lördag 18 augusti 2012

Smygreklam i film

Jag har nog aldrig fått smygreklam i en dvdfilm förut, i alla fall inte annat än "Kolla de här filmerna som vi också nyligen släppt, här är en fin broschyr". Men idag när Erik köpte Hunger Games-filmen till mig låg det med ett litet häfte i filmen. Beautiful Creatures hette det, "smygläs första kapitlet ur den nya kultserien" stod som tagline. Och jag blev lite nyfiken. Dock efter att ha funderat lite över hur en kultserie kan vara ny. Kan man vara kult och ny? Spontant kändes det så felt. Dock gjorde jag lite efterforskning (okej, jag läste baksidan på häftet) och tydligen har boken sålts ganska bra och ska bli film nästa år.

Jag blev dock inte så nyfiken när första meningarna som beskrev boken handlade om en "16årig kille som flyttat till ny stad och träffar tjej som han inte kan motstå men deras kärlek är förbjuden och farlig". Kan vi inte få något annat snart? Jag är så trött på förbjuden kärlek och skumma varelser och säkerligen glittrar de också.

Och dessutom heter en av karaktärerna i boken Link. Link??? FÅR man ens döpa sina karaktärer till Link? Hur kan man läsa en sådan bok utan att bara tänka på Zelda?

Näää. Jag gillar smygreklam, men kunde de inte lagt något spännande i min film?

Missnöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!