torsdag 18 mars 2010

Religionsplugg.

Idag har varit en ganska krävande dag för min annars så väldigt awesome hjärna. Imorgon har jag religionstenta (fem världsreligioner på fyra timmar, sug på den ni!) och jag har haft det liiite svårt med pluggmotivationen kan man väl lugnt säga. Dessutom har det varit väldigt mycket strul med dels kursen och annat i livet så, allt har varit lite komplicerat.

Som tur är så var jag inte den enda som kände så, så idag träffades vi några stycken i klassen och pluggade. I över fyra timmar satt vi och nu är jag inte jättenervös längre inför imorgon. Visserligen kan fortfarande mycket gå fel, om de ställer dumma frågor kanske jag kan falla på det, men som det är nu känner jag att jag booorde vara godkänd i alla fall. Högre betyg ska man nog inte hoppas på, men att slippa göra om skulle vara grymt skönt.

Annars så skickade mamma det första vårtecknet idag! Fick ett mms och vad är på bilden om inte underbara gula vintergäck som slagits mot snön och kommit fram? Jo det är det! Så underbart, och nu känner man verkligen att snön börjar smälta. I helgen ska det tydligen regna också... Bort, bort, bort med snön säger jag bara!

Imorgon tenta, sedan klassmiddag och sedan kommer Cykel hit för freeedagsmys! Är det awesome? Otroligt awesome. Middag och Cykel då. Tentan önskar jag nog att jag skulle kunna slippa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!