söndag 27 mars 2011

Bygga bo

Åh vad jag bara vill flytta till något större, finare just nu. Helst ett hus, i ett fint och lugnt område där det finns bra skolor där jag kan jobba, men också bra skolor där våra barn skulle kunna gå. Min största skräck är att behöva jobba på samma skola där mina barn går, för jag tror verkligen inte det är bra. Oavsett om jag skulle ha mina barn i min klass eller inte, så vill jag inte vara anställd där mina barn går i skolan. Kan se hur många problem som helst med det. Förhoppningsvis finns det bra skolmöjligheter för oss båda.

Jag vill ha ett stort fint kök, där man lätt kan laga mat och röra sig mellan spis och skåp och bänkar utan problem. Gärna stor, fin diskho och helst en diskmaskin såklart. Diskmaskin är dock inget jag ser som krav, eftersom jag aldrig haft diskmaskin i hela mitt liv och faktiskt vet att det går att leva utan det. Men visst vore det skönt! Vill ha fint köksbord i trä med passande stolar till, och fina skåp där jag kan ha fint porslin som sällan används, men som ändå ska stå där och se snyggt ut. Jag älskar skåp med glas i dörrarna så man ser in vad som finns där, för då ser det så fint ut. Inte alla skåp såklart, men vissa.

Och så vill jag ha ett vardagsrum som är perfekt lagom stort, vill absolut inte ha för stort vardagsrum men inte för litet heller. Och det ska gärna vara lätt att möblera om, så att man kan variera sig lite och slipper ha allt på samma sätt jämt. Det ska finnas stor matta som är lätt att tvätta om det skulle spillas saker, ett bra bord för fruktskålar men också passande för fredagsmys. Det ska vara ljust och fräscht, och det ska finnas plats för sådant som man vill ha i ett vardagsrum. Och en stor tv med alla spelkonsoler jag har, såklart! Och bra plats i lämpligt skåp/hylla där alla mina tv-spel och dvd-filmer kan få stå.

Sedan så vill jag ha ett lagom stort "kontorsrum", där man dels kunde kanske sitta och förbereda lektioner osv, men mest skulle detta rum vara bra för Erik att ha sin dator och annat som han kanske inte vill ha i vardagsrummet, även om det skulle vara fint om han typ kunde ha sina gitarrer på väggen i vardagsrummet så de syns, så kanske han vill kunna komma undan och spela och så. Det vore fint.

Och så vill jag ha fina sovrum! Vill att mitt och Eriks sovrum ska ha en stor, fin säng och walk in-closet. Det är typ min dröm att ha det. Bara kunna gå in och bläddra mellan olika plagg och ha skorna ordentligt och fint sorterade på hyllor. Just nu har jag typ två hyllor till alla mina skor och det går ju inte speciellt bra att ha dem fint, inte direkt. Jag vill att barnen som vi förhoppningsvis får också ska ha fina sovrum, där det också finns plats för att leka och komma undan för dem, vill att de ska ha fina sängar och ett fint skrivbord var där de kan sitta och rita/skriva/göra läxor och där man lätt kanske kan sätta in en dator när tiden är inne för det.

Jag kan bara inte sluta tänka på framtiden! Jag är så rädd att jag har alldeles för mycket planer och att inga av mina drömmar kommer att slå in. Men det tror jag, så omöjligt kan det ju inte vara att få något av det här tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!