söndag 13 mars 2011

Melodifestivalen igår

Det bästa med kvällen måste varit glädjeyran som spreds genom hela lägenheten när the Moniker och Swingfly uppträdde. Det är så svårt att inte bli glad av dem. Jag tycker verkligen att det var underbart att de fick så plats mycket folk-röster, även om man visste redan från början att det nog skulle bli svårt att slå Saade och Danny. Men det var spännande, mycket spännande!

Jag gillade faktiskt finalen, pausnumren var jätteroliga, vilket jag iofs tyckt nästan hela turnén, för det har varit min humor. (menar nu inte Hurricane-grejerna). Och igår var det verkligen superroligt, och att dessutom Nanne, Christer Sjögren, Lena Ph och Ola Salo kom tillbaka och gjorde en underbar version av Rock you like a hurricane var fantastiskt! Det var underhållande helt klart.

Vet inte riktigt vad jag tycker om röstsystemet, men det var intressant med en internationell jury, mest för att det var så olika röster, vilket gjorde att det var spännande in i det sista, inte att någon drar iväg som det har varit tidigare år. Det gillar vi! Tycker faktiskt också om att tittarrösterna fördelades som de gjorde, det sa så mycket mer om vilka som är favoriter än vad det gjort tidigare.

Annars var vi väl mest glada över att Sanna Nielsen till allas lycka INTE vann. När vi tittat igenom alla bidrag var det självklart att det vi absolut inte ville se som vinnare var Sanna, Varga eller Linda. Som tur är var ingen av dem publikfavoriter tydligen, vilket var mycket positivt!

Fast bäst var nog ändå den fina schlagertårtan vi åt. MMMMM.


Lyxig schlagertårta med 200g smält blockchoklad i
och riven vit blockchoklad på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!