torsdag 21 juni 2012

Alla dessa ljus

När jag ser filmer och tv-serier så är det nästan alltid så att när de kärleksfulla paren ska förföra varandra, ha mysig kväll, romantisk middag osv, så är det ljus i hela huset. Överallt så är det höga ljus, blockljus, värmeljus och andra ljus som brinner av hjärtats lust för detta älskande par.

Förut tänkte jag alltid att det var så romantiskt, och ville också ha tusentals ljus när jag väl skulle få sådana där kvällar. Nu är mina enda tankar dessa:

1. Vem tänder alla dessa ljus? Det måste ju ta en evighet att gå runt och tända alla, se till att veken inte är för dålig, att tändstickan inte slocknar. Jag skulle tröttna direkt och somna efter att alla ljus äntligen var tända.

2. Hur kan man fokusera på varandra när man har mängder av ljus överallt som när som helst skulle kunna fatta tag i en gardin och bränna ner hela huset?

Nä, jag vet inte, jag har i alla fall vuxit upp med alldeles för mycket "ständig vaksamhet på alla tända ljus" för att nog kunna ha det så där. Jag blir typ hysterisk bara av att titta på alla dessa par och deras ljusshow. Jag blir imponerad när jag väl orkar tända några ljuslyktor när vi sitter och äter middag. Då blir det stämning!


1 kommentar:

  1. Dessutom, när de är klara så går de bara och lägger sig, utan att släcka, haha.

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!