måndag 20 juni 2011

God mat!

Idag tröstade jag mig med att laga en god, superenkel middag eftersom jag är sjuk. Både jag och Erik tyckte det blev supergott! Och det var som sagt hur enkelt som helst, och ungefär så här borde man göra.

Kyckling med creme fraiche-pasta
(c.a. 2 portioner)

2 kycklingfiléer
1 dl creme fraiche (vi tog smaksatt med parmesan och vitlök)
Bandpasta
Haricots verts
Piffi allkrydda
Salt
Peppar
Vitlökspulver
Olivolja och margarin till stekning

Först skar jag kycklingen i bitar, sedan stekte jag den i stekpanna och kryddade med piffi (världens bästa krydda). Samtidigt kokade jag bandpasta och fräste bönor i olivolja. Bönorna kryddade jag med salt, peppar och vitlökspulver. När pastan var klar hällde jag av vattnet och rörde ner en halv burk creme fraiche i pastan. Man kan säkert ha mer om man vill, men jag tyckte det räckte. Sedan portionerade vi ut maten och åååt. Så sjukt gott!

MMMMMM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!