lördag 25 juni 2011

Midsommarafton

Igår var det midsommarafton. Jag är ofta lite av en midsommar-nazi, som vill att allt ska vara perfekt när vi firar med familjen. Det ska gås upp vid en vettig tid, man ska äta frukost ordentligt, man ska fixa grejer i en viss ordning till middag, kvällen och firandet och lunchen ska alltid vara grillad korv med bröd som pappa fixar. Ungefär. Ja. Traditioner.

Igår jobbade jag. Hela dagen. Det betyder alltså att jag är i Stockholm, på jobbet och inte med min familj som firar midsommar. Jag får klara mig utan familjen och de andra underbara gästerna, maten, högtiden och allt underbart. Det var lite jobbigt, faktiskt. Jobbigare än jag trodde.

För jag saknade verkligen alla. Och jag saknade firandet. Det har aldrig gått så segt att jobba som det gick igår.

Men men, livet går vidare och jag kommer få fira i juli istället. Istället får jag tjäna pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!