fredag 3 juni 2011

Årets första dopp!

Jag har länge varit sugen på att bada, ju finare vädret blivit. Nu är skolan officiellt slut för denna termin eftersom jag lämnat in hemtenta och alla uppgifter, och då betyder det faktiskt att man borde bada! När jag gick i grundskolan badade jag och min lillasyster alltid på kvällen till varje skolavslutning, oavsett väder och temperatur i vattnet. Det brukade ofta bli så att vi badade medan mamma och ibland mormor stod på stranden och titta på, iklädda tjocka jackor och filtar för att klara av kylan. Det är i alla fall en mysig tradition som jag saknat lite, och därför kände jag mig pepp på att tvinga Erik att bada med mig. Anna hängde även hon på, så idag drog vi iväg med picknickmatsäck till Fågelöuddebadet här på Lidingö, som bara är världens finaste bad i hela världen typ! Jag älskar det verkligen.

Vattnet var... Inte så varmt. Kanske 15 grader, men det var ändå skönt att svalka sig för ute är det väldigt varmt idag och solen steker, så tro det eller ej var det ganska befriande. Jag badade nog mest, och var i snabbast, men så är jag en galen person också.

Vi hittade något nytt i affären som vi först trodde var kanelgifflar men som var så kallade Godingar. De var riktigt goda. Större, och med mer kanelfyllning än gifflar! Rekommenderas.

Fin dag hur som helst!

Det kröp en nyckelpiga på Annas hand. Somrigt!

Lite frusen Erik

Doppad Anna!

Vi provade s.k. Godingar. Gott!

1 kommentar:

  1. härligt :D själv så är man värsta badkrukan och vill ha minst 25 grader innan man hopppar i haha

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!