fredag 17 juni 2011

Lön!!!

Jag har inte fått lön än. Men idag fick jag min lönespecifikation. Och det såg sjukt bra ut! Jag tjänar drygt en tusenlapp mer än vad jag hade räknat med för maj, och det är efter skatt. Jag kommer kunna klara av att betala hyran utan att behöva låna pengar! Sedan kanske jag kommer behöva låna pengar så jag klarar mig resten av månaden med mat, fram till att vi åker till USA och jag har sparpengar, men det blir ju inte alls lika mycket som jag hade trott att jag skulle behöva. Underbart! Känns härligt att jobba och tjäna pengar, när jag ser hur mycket pengar det blir över efter sommaren ska jag, förutom att unna mig den där miniweekenden till Liseberg och Göteborg som jag skrev om i tidigare inlägg, köpa massa kläder och gå ut och äta massor, saker som jag inte riktigt kunnat unna mig på grund av att jag sparat inför USA. Nu jäklar!

Jag har även haft en underbar torsdag på Gröna Lund, tillsammans med Erik, Anna, Caroline, Emy och Joakim. Vi har åkt nästan allting som är roligt, jag åkte FRITT FALL för första gången! Jag har ju blivit ett så stort fan av Katapulten (som jag förövrigt åkte tre gånger igår, hehe, inte alls skum) och då tänkte jag att Fritt Fall ju inte KAN vara så himla mycket värre. Jag och Erik ställde oss därför i Fritt fall-kön (jag hade ångest) men jag klarade av att sätta mig, åka och falla, och det gick BRA! Jag tyckte inte ens det var läskigt. Jag fick lite svindel och blev illamående när vi var högst upp, men själva fallet var bara underbart! Håller fortfarande fast vid att jag tycker att Lyktan kittlar mycket mer i magen än både Katapulten och Fritt fall. /Lyktan åkte jag och Erik typ... tolv gånger igår, kanske)

Idag var jag dock genomförkyld när jag vaknade, vilket sög. Jag hatar känslan av att ha ont i halsen och inte kunna andas, speciellt när jag vet att jag verkligen inte har tid med att vara sjuk för jag ska jobba lördag, söndag, måndag och sedan åka till Bäsna på tisdagen. Friskhet! Vi sov dock allihopa till typ 11 vilket räddade mig lite, tror jag. Nu har alla åkt hem förutom jag och Erik som ska mysa till det med pizza och Trassel, aka världens bästa film, ikväll. Mys!

Livet är allt bra fint fastän det ösregnar.

1 kommentar:

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!