tisdag 14 juni 2011

Miniweekend bokad!

Igår var jag och Erik lite spontana, på sätt och vis. Vi gick och pratade om att jag aldrig varit på Liseberg och det var ju synd, eftersom vi fått nöjesfält på hjärnan i och med att jag jobbar på Gröna Lund (och redan varit där som gäst tre gånger i år, det blir en fjärde på torsdag och säkerligen mer också!) och när vi åker till Florida i juli blir det ju allt möjligt! Universal Studios, Island of Adventure och Disney World, helt klart underbart!

Vi bestämde oss i alla fall för att åka till Göteborg i höst inte skulle vara någon dum idé. Av smarta skäl, som att köerna på Liseberg antagligen inte blir så långa då, jag jobbar inte längre och har antagligen tjänat en del och dessutom skulle vi få lite härlig ensamtid. Vi kollade upp tågbiljetter och nu har ju dock inte tågbiljetterna släppts för september än, i alla fall inte de billigaste, men när vi kollade de billigaste biljetterna som finns släppta just nu var det inte alls speciellt farligt. Vi klarar helt klart av det! Så hittade vi även ett mysigt Scandic hotell där vi kunde boka rum två nätter för ett helt okej pris, med frukost som ingår. Vi behövde även inte betala det hotellet förrän vi är där, vilket ju gjorde att vi bara kunde slå till!

23 september åker vi alltså! Tillbaka hem den 25 september, och Liseberg blir alltså då 24 september. Pepp, härligt, underbart! Kanske även hinner med att se Göteborg lite, och det vore ju mysigt. Har som sagt inte sett mycket mer än lokalen där Harry and the Potters uppträdde och Malins hus. Nu kanske man kan se lite av stan! Och den där gatan som man går på, som jag så smart kläckte ur mig att Göteborg minsann hade.

Nu kanske detta inte är helt set in stone, eftersom vi inte vet om något kommer mellan, hotellet passade vi på att boka just eftersom vi kan avboka det när vi vill utan att behöva betala. Men troligtvis kommer vi att åka då!

1 kommentar:

  1. Du går in och åker gratis på Liseberg med backstagepasset.

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!