fredag 19 augusti 2011

Några dagar i Dalarna!

Just nu är jag, Erik och Anna i Bäsna och slappar lite inför att skola och jobb drar igång igen. Jag hade en vecka ledigt inlagt i mitt schema, och efter det kommer jag jobba varje vardag fram tills att min anställning slutar, så jag tyckte att det var bra att åka till Dalarna nu. Jag älskar att vara borta från Stockholm ibland, där det är lugnt och skönt och man kan bara koppla av lite. Sedan brukar jag i och för sig längta tillbaka till Stockholm efter ett tag, men nu är det fortfarande bara underbart att vara här! Vi äter god mat, ser rolig film och badar, och bara umgås. Så ska man ha det!

Om snart en vecka börjar även höstterminen. Jag ska läsa matematik mot yngre åldrar och det är lite nervöst, jag är ju inte direkt bra på matte och nu ska man även kunna lära ut det, och även om jag vet att jag klarat av mattelektioner på praktiken utmärkt, är det ändå lite nervöst. Förhoppningsvis går det dock bra, och förhoppningsvis blir det inte allt för jobbigt att jag ska plugga och jobba nästan varje dag i tre veckor nu. Jag klarar nog av det!

Nu ska vi snart åka till Djurås och köpa godis, på eftermiddagen ska vi nog ha Vi fem-maraton! Jag och Erik har av en händelse kommit över serien och nostalgin den bär med sig är underbar! Jag älskar Fem-gänget och jag tycker att serien är fantastisk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!