onsdag 31 augusti 2011

Dammsugaren och jag

Idag har jag äntligen tagit mig tid att städa! Uppe 8 och igång, rummet är undanplockat i och dammsuget, så nu ska jag snart ge mig på badrummet, vilket är mitt favoritställe att städa, så det går nog fort!

Igår skulle jag egentligen ha jobbat, men på väg till jobbet ringde cheferna och sa att de var överbemannade och frågade om jag ville vara ledig, och såklart att jag ville vara det! Istället var jag hos Erik och väntade på att han skulle bli klar med föreläsningen, sen när han kom tillbaka lagade vi mat och sedan skulle vi åka till mig rätt smidigt, vilket INTE blev smidigt pga strul med SL. Efter alldeles för lång tid var vi i alla fall hemma, och då var klockan kanske inte jättemycket, men ändå rätt sent, så vi hade inte riktigt tid att städa då (läs: ej ork, ville hellre se på film) så jag fick göra det nu istället.


Vi såg förövrigt på Vi Fem-serien, som jag fick av Erik i födelsedagspresent! Helt underbart! Jag har saknat den serien och vi lyckades ladda ner några avsnitt, och sedan hade Erik lyckats få tag på dvd-boxen på amazon, en holländsk utgåva eftersom den brittiska tydligen inte får säljas. Det gör inget, de pratar engelska och det är samma fantastiska serie! Att omslaget är på holländska stör mig inte, direkt.

Idag är annars tydligen också en ledig skoldag, men med jobb senare. Imorgon kommer föreläsningarna igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!