onsdag 17 augusti 2011

Quidditch-SM 2011!

Quidditch-SM är nu över, och det var verkligen helt fantastiskt! Innan har det varit jobbigt, såklart, eftersom arrande och plikter tar tid. Det ÄR jobbigt. Att arra något är verkligen inte något som man bara slänger sig in i, för believe me, det kommer att kräva extremt mycket av din tid.

Nu efter helgen känner jag dock bara LYCKA! Jag är så glad, pepp och fylld av saknad efter allt det underbara som SM innebar. Jag fick chansen att träffa helt fantastiska människor, både människor jag träffat förut flera gånger, och även nya härliga människor som åkt över hela landet och till och med från Danmark för att kunna delta i tävlingarna. Jag är så glad över den positiva responsen vi fått, alla tycker att det varit roligt, alla har skaffat nya vänner och alla tycker att det vi gjort varit bra. Jag känner mig stolt, men mest glad över att jag fick vara med om något så underbart som Quidditch-SM, med över 60 deltagare som alla kämpar, och som ändå bara har roligt.

Vi har haft fantastiska spelare, fantastiska kvickar, fantastiska domare och fantastisk publik. HP-fandomen är verkligen bäst.

Nästan det bästa av allt är att vi hade en Wizard Rock-spelning samt en samlingsskiva med Quidditch-låtar och intäkterna till det ska gå till välgörenhet. Det blev 2500 kr som nu ska skänkas till förmån för att stoppa svälten på Afrikas horn! Det är ju FANTASTISKT, galet mycket pengar!

Älskar att vara HP-nörd och älskar att bidra till att HP-fandom lever här i Sverige. Mest av allt är jag glad att jag har så fantastiska vänner. Mitt liv är fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!