torsdag 24 februari 2011

Mmmm matkoma

Kyckling, ris, finbönor
obs gammal bild men sak samma obs

Idag gjorde vi en av våra favoriträtter, nämligen kyckling (som man stekt, hällt över i en kastrull, hällt över kryddmix från santa maria tikki masala och creme fraiche), ris och finbönor. Om nom nom det godaste som finns. Speciellt bönorna! Tinade, gröna bönor som man blandar med hackad eller strimlad rödlök, häller olivolja över, har på peppar och salt, steker i en stekpanna på hög värme, pressar över lite vitlök och äääter. Bästa som går att äta i grönsaksform tror jag bestämt.

Älskar bönor, måste hitta mer recept på goda salladstillbehör där bönor ingår, är inte jättemycket för bönor i maten (som jag tror, älskar visserligen chili con carne!) men älskar olika bönsallader jag provat för bönor är det godaste som finns i mitt liv just nu. Och nyttigt! Nyyyttigt.

Perfekt mat så här en torsdagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!