lördag 26 februari 2011

"Ja Linda Bengtzing, det är fel på dig"

Bara för att citera fina och smarta Caroline.

Nu är alla deltävlingar av Melodifestivalen avklarade. Jag brukar andra år inte alls följa Mello, kanske ser jag finalen eller bidrag jag gillar men annars brukar jag verkligen försöka undvika att beblanda mig med det.

I år har dock så inte varit fallet, för i år har jag haft en pojkvän och pojkväns lillasyster som tycker att vi borde göra till återkommande grej att se varje deltävling och poängsätta allting på lappar som sagda pojkvän gjort. Och så blev det, och vi har varje lördag suttit med detta. Kul, faktiskt, mer än jag hade kunnat tro.

Kvällens final var dock SÅ DÅLIG. För det första var Melody Club, som jag hade hoppats på, inte alls bra. Att de dessutom var först ut och kvällen därför började med dålig stämning gjorde det inte bättre. Att övriga bidrag också är skitdåliga, kanske med undantag av Anders imo, hjälpte inte heller.

Linda Bengtzing visste man ju skulle gå vidare, hon skulle inte direkt satts i den finalen annars, typiskt säkert kort från Mellos sida känns det som.

Tjejgruppens style borde gå bort, blev otroligt upprörd över att deras dräkter i svart och vitt "dolde" hälften av deras kroppar så de såg ut att ha korsettgetingmidjan über alles vilket är ett fint och duktigt ideal vi alla borde följa. Bra där, tjejer! Tur att någon tar på sig att visa hur tjejer ska se ut.

Nakenchocken med ben från Linda Pritchard var också inget vi gillade. Antagligen röstades hon vidare för det.

Och man känner att startfältet sög när man faktiskt blev GLAD att en låt som Nicke Borgs gick vidare till finalen..

Nej tack, i finalen hoppas jag på Eric Saade, Swingfly, Danny, Playtones och att The Moniker går vidare från andra chansen. Och så önskar jag att man hade fått rösta på The Ark istället denna final...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!