fredag 25 februari 2011

Godis!

Idag fick jag, av någon skum anledning, craving efter ett godis jag åt när jag var liten, mitt under engelsklektionen. Jag började minnas den här klubban, som var vit, rosa, seg och smakade jordgubb och blev så fruktansvärt sugen att jag kastade mig på klasskompisar, facebook och fefo för att få reda på om någon visste vilket godis jag tänkte på och vad det hette. Till slut fick jag tipset Drumsticks, sökte på Drumsticks lollies och vips, där var de! Precis som jag minns dem. Då blev suget efter dem ännu större och jag googlade vidare. Till min stora lycka hittade jag en hemsida som sålde dessa klubbor till otroligt billigt pris! Grejerna skulle skickas från UK och var inte alls dyr frakt, klubborna i sig kostade typ 1 pund för 15 klubbor så jag slog till och beställde 3 förpackningar! Muums det ska bli så gott att äta dem igen. Hoppas jag, tänk om det är en sådan grej som man tror är så god för man har så mycket minnen runt dem, och så är de inte alls goda? Precis som när jag mindes att röda godisklubbor är så goda, fick sådana i födelsedagspresent och så var den inte alls god, smakade bara slisk... Förhoppningsvis är denna upplevelse bättre! Jag beställde klubborna från den här sidan, och de verkar ha mycket annat roligt godis också för er som är intresserade!

Att tänka på godis från barndomen är alltid spännande, fanns så mycket man åt då. En annan sak jag brukar få cravings efter är några syrliga, ganska stora karameller i olika färger som jag och min syster alltid åt när vi åkte på semester med familjen. De smakade lite som såna där patroner som finns att köpa styckvis, men dessa var i lösvikt. Oerhört goda, förutom att man skadade gommen av att suga på dem jämt. Heh.
Drumstick lollies, original flavour strawberry/milk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!