tisdag 20 mars 2012

Middag i världsklass


Jag lagade en god middag i söndags till mina kompisar och nu tyckte Erik att vi skulle laga det här hemma också. Jag tackar ju inte nej, kyckling är ju gott! Känner mig alltid så duktig när jag lagar mat som är bra och god och allt man kan önska.

Kyckling, ris, currysås och grönsallad.

2 kycklingfiléer

Marinad (olivolja, salt, grovmalen svartpeppar, vitlökspulver)

Jasminris

Currysås (3dl matlagningsgrädde, 1 dl mjölk, 3 msk flytande margarin, en hönsbuljongtärning, curry-krydda efter smak)

Isbergssallad

Jag skar upp kycklingfiléerna i bitar och hällde över marinaden som jag vispat ihop rätt snabbt. Sedan kladdade jag runt filébitarna i marinaden och kryddade med lite till peppar och salt. Sedan stekte jag kycklingen så den fick färg innan jag lade dem på en plåt och in i ugnen på 200 grader i c.a. 20 minuter.

Kokade ris till och gjorde en sallad.

Såsen är väldigt lätt, fräser först flytande margarin + hönsbuljong i en kastrull, sedan på med lite currypulver, på med grädde + mjölk och sedan krydda och smaka av så man får smaken man vill ha på såsen.

Perfekt middag!


2 kommentarer:

  1. Hej och hurra! Tack för att du är med och kämpar mot nätmobbing! Verkligen!!

    SvaraRadera
  2. MUMS vad gött! :-D

    Och den Ben & Jerry's Äppelkaka är en sjuuuk besvikelse. Urkas! Inte värd pengarna. Cookie Dough och Half Baked ska det vara. :D

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!