måndag 26 mars 2012

Om du är tjock så har du rätt att bli kränkt

Jag tittar på Big Brother. Kanske inte varit jätteglad över att jag tittat på Big Brother de senaste veckorna pga mycket grova kränkningar, mobbning och overall dålig stämning i huset. Jag tycker inte om sådant. Uppenbarligen så är jag inte ensam eftersom tittarna har skapat ramaskri om kränkningarna, fått Sipan utslängd och nu igår röstade ut Hanna R, en av de största mobbarna i huset.

Jag trodde att deltagarna, som nu suttit i två dagar sedan Sipan åkte ut och verkligen pratat om det här, vad som är ok och inte ok,  förstod vad de själva säger. Amandus har gråtit i bikten pga blivit kränkt gällande sin läggning och sagt att sådant inte är ok. Camilla har sagt att hon är emot mobbning och kränkningar, verkligen så extremt mycket.

Men igår kom det in tre nya deltagare i huset. Och där var en person överviktig. Och efter bara några timmar står Amandus och Camilla på gården och Amandus slänger ur sig saker som att hans första reaktion när han såg henne var "Nej inte en fucking valross" vilket Camilla skrattar med om och sedan garvar de åt att "det går tre personer på henne, fy fan".

Ursäkta mig. Jag hade såklart glömt. Det är ju inte kränkningar om man är tjock. Då ska man ju ta emot vilka glåpord som helst, stå ut med skitsnack, att bli kallad saker och att bli totalt nedtryckt. Du är ju tjock! Då är det ju inte kränkningar. Speciellt inte om du är tillfreds med dig själv och nöjd , då måste du nog tryckas ner ännu lite till. Kravlar du i stoftet och ständigt visar hur mycket du skäms över att se ut som du gör, försöker banta, träna och göra allt för att bli smal enligt normen, då kanske du kan få undvika gliringar.

Dumt av mig att glömma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!