torsdag 12 april 2012

Flyttar i juni

Japp, jag har varit lite nere den senaste tiden för att jag och Erik under påsklovet fick reda på att vi måste flytta från vårt älskade Lidingö pga att SSSB inte får ha studentlägenheter här längre där vi bor. Det har väl egentligen varit lugnt, SSSB skulle hjälpa oss med nya bostad osv, men jag har ändå varit sjukt ledsen, arg, orolig, förtvivlad på grund av flera orsaker. Vill inte flytta igen. Vill inte vara osäker på var man hamnar. Vill inte lämna Lidingö!

Nu blir det ju dock så. Jag och Erik har nu fått en 1a i Kungshamra/Bergshamra. Det är väldigt, väldigt nära Universitetet och KTH och ska tydligen vara väldigt fräscht och fint. Mindre lägenhet än vi har nu, dock bättre planerad så det verkar som vi får med oss de flesta av möblerna.

Men ja, mycket är ändå fortfarande rätt jobbigt. Jag kan inte riktigt komma till freds med att jag från och med 2 juni inte längre kommer att bo på Lidingö. Det är helt sjukt. Har bott här i över 3 år och Lidingö är verkligen den bästa platsen jag någonsin bott på, typ. Det finns bara inget bättre. Folk kan säga vad de vill om Lidingö men I LOVE IT. Det är nära till naturen, hav, lugnt och tyst och ändå nära till City. Nu ska dock det område vi flyttar till också vara skognära och så, men i alla fall. Lidingö är Lidingö.

Tur att jag bara har en termin kvar på min lärarutbildning, så det inte var mycket kurser med långa praktikperioder kvar. Nu slipper jag ju antagligen åka speciellt mycket tvärs över stan för att komma till praktiken.

Älskade Lidingö. När jag blir rik (haha, som om) ska jag köpa en superfin villa på Lidingö och bo här tills jag dör.

3 kommentarer:

  1. David bor i Kungshamra, det är jättefint och framförallt väldigt naturnära, har både Brunnsviken och den där andra viken som heter nåt annat med -viken (...), massa klippor och fint :D Lugnt och tyst och nära till city är det också. Hoppas ni trivs :) är det nya eller gamla Kungshamra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att det är nya! :) Hoppas också att vi trivs, just nu är det bara jobbigt. Har ju min prakik på Lidingö med många chanser till snabba vikariejobb pga att vi bor så nära, just köpt Friskis och Svettiskort här... Det är bittert!

      Radera
  2. Lidingö kommer att sakna er :c <3

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!