lördag 28 april 2012

Nu är det sommar!

Veckan har varit lite så och så, det har varit lite halvkallt, halvregnigt och obehagligt. Men igår!

Strålande sol från en blå himmel, och varmt så man inte behövde ha jacka. Och vad mer hade man kunnat vänta sig eftersom det var smygöppning på Gröna Lund? Nu är det verkligen sommar!

Jag har saknat nöjesfält så mycket. Att åka karuseller. Förra sommaren fick jag ju verkligen så mycket karuseller jag kunde önska, med jobb på Gröna Lund, extremt många besök på Gröna Lund, resa till Orlando i Florida där vi besökte tre nöjesfält och så även en resa till Liseberg i slutet av sommaren. Det var underbart!

Jag har saknat karuseller så mycket. Speciellt har jag saknat Katapulten och Lyktan på Gröna Lund. Och nu har vi åkt dem, sommaren är här och allt är underbart! Det kändes bara så fint med sommarkänsla, det var så varmt och skönt i solen! Sedan började det tyvärr regna och blev lite kallare, men fortfarande ingenting mot den hemska snö och iskyla vi haft tidigare dagar. Nu är det dags för riktig vår/sommar!

Även idag skiner solen, idag är det Quidditch, jag har femdagarshelg... Jag kan leva med det här!

Ett härligt gäng med glada människor :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!