lördag 21 april 2012

Kulturnatt

Idag är det Kulturnatt i Stockholm! Jag och Erik började med att träffa Martin, Kajsa och Marcus för middag på Vapiano, sedan fortsatte vi med en promenad till Historiska muséet där vi satt en halvtimme och pratade Instagram, mobiler, Harry Potter och annat medan vi väntade på att Christine och Frida skulle dyka upp. (och att Kulturnatt skulle börja...)

Vi började förra Kulturnatt med besök på Historiska också, och det var värt i år igen! När vi har varit där har det knappt varit något folk alls, och det var det inte nu heller förutom köer till diverse utställningar och biljetter till specialsaker och dyl. Vi chillade runt, kollade på utställningen och fyllde i ett forntidsquiz. (hade bara ett fel!).

Jag som dock är förkyld orkade inte med mer efter det dock, så jag lämnade kvar Erik med resten av gänget och de ska se lite fler museer medan jag tog bussen hem. Nu sitter jag med värkande öron, rinnande näsa och trött huvud i sängen och tittar på tv, men jag klagar inte för det! Har glass, godis och cola light vilket är lagom bra huskur en lördagskväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!