fredag 20 april 2012

Man ska inte slappna av

Jag har varit otroligt uppstressad och orolig den senaste tiden, känt att jag haft lite för mycket på min tallrik som jag inte klarar av, helt enkelt. Flytten, saker med skola, planeringar, jobb och mycket annat har gjort att min kropp gått i högvarv. Den här veckan har jag haft praktik och mycket har ordnat sig, så jag har börjat slappna av... Och då kommer såklart allt på en gång.

Mensen som hoppat över några månader dök plötsligt upp med värk och migrän, och i förrgår började min hals klia och igår: dunderförkylning + feber. Idag ligger jag hemma och kan knappt prata och lever på glass och att titta på Sabrina: Tonårshäxan.

När man slappnar av kommer allting tillbaka. Och speciellt sjukdomar. Man ska inte slappna av ibland, känns det som. Då blir jag alltid sjuk. Nu kan det i och för sig också ha att göra med att jag har haft praktik med mycket barnbaciller, men också att vädret varit verkligen april-väder så att man kanske möjligen haft för lite kläder på sig.

Oavsett vilket blev jag tvungen att stanna hemma idag och ställa in fredagsplaner, vilket känns så himla tråkigt. Bra tips på hur man ska pigga på sig som snabbast möjligt kan gärna få ramla in till mig!


1 kommentar:

  1. Jag har utmanat dig, du måste svara annars grinar jag!

    http://hannamariefiddeli.blogg.se/2012/april/11-fragor-utmaning.html

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!