lördag 21 juli 2012

Hål i jeans - panik?

Efter min plötsliga viktuppgång detta året på grund ut av att jag slutade med p-piller gick jag upp en jeansstorlek (på överkroppen dock inte mycket förändring) och dessutom blev mina lår sådär väldigt stora att de ofta skaver mot varandra. Det gör att typ alla mina jeans som jag nu köpt ändå går sönder mellan benen - just för att de blir så nötta! Så jobbigt. Ett par har min mamma lappat (ja, man får be mamma om hjälp även när man snart fyller 24 år tycker jag...) men det andra paret jag har, och som jag egentligen mest tycker om att ha på mig, har nu börjat bli små hål i. Dock är det ju mellan benen så enligt Erik syns de inte alls - så då får man väl ha på sig jeansen ändå?

Och dessutom, om någon skulle se att jag har nötta jeans som det är lite hål i kan jag väl bara låtsas att det är en punkperiod eller något som man går igenom. Man får väl gå igenom perioder när man snart är 24 år också? Man måste väl inte sluta med allt (perioder, be mamma om hjälp, bli löjligt glad när det är lördagsgodisdags) bara för att man börjar samla på sig några år? Det tycker inte jag i alla fall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!