lördag 25 februari 2012

Chilledill

Just nu är jag och Erik hos min familj och hälsar på över helgen. Jag har fått sportlov och är oerhört nöjd med detta, även om jag måste lägga tid på att plugga så ska jag ändå lägga en hel del tid på att ha roligt och ta det lugnt detta lov. Cykel kommer hit och det är fantastiskt roligt och jag längtar!

Idag har vi haft en fantastisk lördag. Vi har ätit underbart god middag, vi har handlat med mormor och tidigare var vi inne i stan där jag verkligen shoppade loss! Jag köpte ett par nya jeans, en ny vårjacka, tre par nya trosor, en bok med hälsorecept, en bok med nyttiga juicerecept och smoothies, och en bok med cupcakes. Pengar väl spenderade! Mår ganska dåligt nuförtiden av att jag bara går upp i vikt och växer ur alla mina kläder, men nu ska jag försöka bli ännu nyttigare, träna mer, äta bättre mat och försöka må bättre med mig själv. Finns ingen värre känsla än att knappt orka se på sig själv i spegeln, och den vill jag verkligen bli av med.

Härligt med rea, för då kan man köpa fina saker utan att det blir hål i plånboken helt och hållet.

Lite mindre kul är att jag måste köpa ny dator. Min dator fungerar bra fortfarande förutom en sak, att batteriet är helt slut. Datorn har länge varnat för detta, och nu funkar den bara om man har strömmen i... Väldigt jobbigt och inte okej. Jag kollar därför på en ny. Just nu är det en rosa Asus-laptop som fångat mitt intresse, så vi får se om det blir en sådan!

Nu ska jag ta mig ett långt, härligt bubbelbad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!