måndag 27 februari 2012

Förkylningen som aldrig går över

Jag är så genomförkyld. Detta trots att jag var sjuk för ett par veckor sedan. Det vill helt enkelt inte gå över! Jag är snorig och har jätteont i halsen och hemsk hosta som gjorde att jag hade problem med att sova i natt. Det är inte alls roligt. Jag har ju sportlov och massvis med saker att göra! Nu har jag visserligen inte feber så jag ska ändå göra en del, typ gå på Stickis ikväll, men nu ligger jag i alla fall i sängen och bara tar det lugnt och ser på Big Brother 24/7. Jag borde kanske laga någon lunch snart men... Vi får se hur mycket jag orkar.

Att vara förkyld och snorig är verkligen jättejobbigt när man som jag har typ snorfobi. Hatar snörvel och att snyta sig, det värsta som finns är när människor snorar och snyter sig omkring mig. Jag börjar dock bli härdad, och tur är det eftersom jag ska jobba med det snorigaste som finns - nämligen skolbarn. Hihi!

Jag har grävt fram glass ur frysen och försöker lindra halsen. Förhoppningsvis tappar jag inte rösten i alla falll...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!