tisdag 28 februari 2012

Min pojkvän, tapetseraren

I helgen var vi ju och hälsade på hos min familj. På söndagen tog vi en tripp (vad seriöst det låter, mycket coolare än att säga sanningen att det nog knappast kan räknas som tripp då resan är knappt tio minuter...) till mormor för att fira hennes födelsedag. Vädret var strålande vackert, även om det var lite kallt, och jag och mamma hittade det första vårtecknet, vintergäck! De små blommorna är verkligen att lita på, de dyker alltid upp tidigt. Förra året fick mamma gräva fram dem ur snön, och visst växte de då under snötäcket. Det var dock ingen snö nu, så de kunde leva och frodas själva. Mysigt!

Mormor passade även på att utnyttja Erik till att hjälpa till med att fixa tapeter som börjar lossna i köket. Kanske har han en framtida karriär som tapetserare? Det lilla han fick fixa såg i alla fall bra ut, tycker jag då. Kanske är lite partisk. Och så har jag ju egentligen inte alls koll på hur tapeter ska fixas till...

Vi grillade också korv ute. Det här härliga med sotig korv som är varm i ena änden och iskall i den andra, som man förtär medan man fryser. Det är charmigt! Jag skulle tro att det är det bästa med vintern, faktiskt.

Blommor!

Tapetsera

Vedkorg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!