tisdag 7 februari 2012

Idag var jag ormen och Gud

Man vet aldrig vad som händer när man ska ha lektioner i ettan!

Vi skulle ha intro om religion och jag hade väl tänkt att barnen skulle få diskutera lite, vi skulle prata om vad de hade för förförståelse och vad de gjort innan, men det slutar med att vi nästan helt pratar om bibeln och historierna i den.

Kanske framförallt då Adam och Eva, äpplet och ormen. Så det blev inte mycket bättre än spontandrama där jag var ormen/Gud, den andra läraren var Eva och vår tredje personal fick bli Adam. Så spelade vi upp ett spontanskådespel för 20 glada barn. Så kan det gå!

Imorgon ska vi ha flipchart och intro till Kristendomen, kanske har vi det lite mer organiserat då, kanske flyger det i väg igen... Vi får se helt enkelt. Kul var det i alla fall!

Vääääs (bildkälla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!