lördag 22 oktober 2011

Familjen är bäst

Erik och jag hälsar på min familj i Tystberga. Det är väldigt mysigt! Vi kom hit i torsdags och då hade vi en slappkväll, igår var vi inne i Nyköping, åt lunch på min favoritrestaurang och hade sedan filmkväll med familjen och såg den senaste X-men-filmen som i alla fall jag och pappa (som sett de andra filmerna) uppskattade väldigt mycket. Idag har vi hälsat på hos mormor och fikat, jag fick en tårtcheck på grund av försenade linser för ett tag sen och hämtade ut en fantastiskt god prinsesstårta som vi mumsade på. Nu lagar mamma potatisgratäng och livet KAN bara inte bli bättre än mat, mat, mat.

En vecka med massa saker väntar efter denna helg dock, måndag blir det tentaplugg och massa bokförsäljning, på tisdag ska jag vara vikarie 8.00-16.00 och på onsdag är det matematiktenta. Sedan är det kursavslutning på torsdag men sen är det tre lediga dagar tills nästa kurs börjar, då det på fredagen bjuds på Tintin-premiär och på lördagen stor Mugglis-träff!

Idag är det även bara 2 veckor kvar tills jag och Erik flyttar ihop. Längtar! Vi kollar på saker vi behöver köpa och det mesta verkar ordna till sig nu, vi har bland annat hittat ett perfekt bord som får bli köksbord på IKEA, vilket vi ska köpa snart.

Igår anmälde vi oss även till julbal i Kalmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!