måndag 24 oktober 2011

Ny vecka, nya tag

Den här veckan känns som en backe man bara måste klättra upp för, så att man sedan i lugn och ro kan rulla rakt ner på andra sidan utan att anstränga sig det minsta. Idag har jag tentaplugg och ska dessutom köpa en bok av en tjej inför nästa kurs som jag måste möta upp på ett ställe, sedan ska jag möta upp en annan tjej på ett annat ställe för att sälja en bok.

Imorgon vikarierar jag hela dagen och ska försöka klara av att tvinga in lite tentaplugg däremellan.

Onsdag är det TENTA. Är nervös, samtidigt inte nervös. Tror att jag kan klara den, men skulle behöva finslipa kunnandet lite så kanske jag skulle klara av att få lite bra betyg också. Hoppas att tentaplugget idag hjälper, vilket jag tror att det kommer att göra, för då skulle jag bli väldigt mycket lugnare.

Sedan har jag en fältstudierapport kvar att finslipa som ska vara klar fredag, sedan är det bara lugnt och roligt! Tintin-premiär, Mugglisträff och flyttpacka. Om en vecka börjar ny kurs, svenska denna gången, vilket jag verkligen ser fram emot. Svenska, läsning, skrivning, det är liksom min grej. Lika mycket som det är min grej är matte INTE min grej.

Nu ska jag skicka lite saker jag sålt på tradera (my love!!! tradera forever) och sedan ta mig till skolan där jag hoppas att flera pluggkompisar väntar med pigga hjärnor denna måndag.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får kul på mugglis-träffen! Är lite avundsjuk för jag kan inte komma... En annan gång kanske! :)

    //Tonkss på mugglis

    SvaraRadera

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!