torsdag 6 oktober 2011

Inget går min väg

Jag vaknade med migrän/huvudvärk/yrsel och ville därför inte ens tänka tanken på att ge mig iväg ut. Det fungerade att sjukanmäla sig från basgruppsdagen men senare idag ska jag ta järnspruta vilket jag måste iväg till. Det känns jättejobbigt, speciellt eftersom de inte riktigt kan säga hur man mår efter den. En del påverkas inte alls, en del har tydligen fått allergiska reaktioner (även om det är sällsynt) I vanliga fall skulle jag inte vara den som är rädd för allergiska reaktioner, men sedan jag åt hostmedicin i somras och lyckades få en av de mest sällsynta allergiska reaktionerna på den, har jag blivit lite mera fegis.

Ipren och extra vila, samt mycket vätska börjar dock redan hjälpa min huvudvärk (därför jag sitter uppe nu) så jag tror att jag nog kan åka till läkaren i alla fall, eftersom det är först kl. 13 och då har jag verkligen haft lite tid på mig.

Kan vara de värsta dagarna i mitt liv i ren uppenbar gnällighet, jag vaknade i förrgår med världens största blåsa i munnen som gör sjukt ont och gör att jag har svårt att tugga (och pussas!!), och som grädden på moset fick jag även den största finnen i världshistorien också vid munnen, som första dagen var gigantisk, som en typ boll om man kände på den, och sved och hade sig. Finnen och blåsan har dock börjat ge med sig nu, men de lämnade väl efter sig något huvudvärksvirus. Munblåsor kan tydligen vara ett tecken på det, har jag hört. Virus i allmänhet, alltså.

Och nu stal någon lägenheten jag och Erik hoppats på. F to the M to the L. Brb gråta i en hög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!