lördag 8 oktober 2011

Jag är till och med för tjock för jeans

Just nu känns det bara som att allt suger i klädväg för mig. Förutom att alla mina kläder känns så himla obekväma och dåliga så börjar dessutom typ alla mina kläder gå sönder?! Okej, visserligen är de flesta av typ alla byxor jag äger flera år gamla, men jag tycker inte om att de går sönder. Och inte samtidigt. Och inte på jobbiga sätt.
Typ som ALLA mina jeans som först går sönder i "mobilfickan" och alltså, mobilen nöter ett hål precis där jag har den på alla mina jeans. Jätteroligt. Dessutom brukar det bli hål på insidan på låren och jag bara känner att snart kommer det gå hål där med. Jag har ingen som helst talang för att lappa kläder, vilket gör att jag tänker vara extremt bortskämt barn och ta hem till mamma som får fixa.

Det värsta är också, att jag verkligen inte hittar några fina jeans längre i affärerna. Jag brukar oftast hitta något par då och då men nu är alla jeans med låg midja (vilket jag haatar) eller så får jag dem inte över rumpan. Eller så får jag dem preciiis över rumpan, men så är de sjukt stora i midjan att de inte sitter fint i alla fall.

Och jackor!!! Få mig inte att ens börja prata om jackor. Jag äger en beige/brun-rutig höstjacka som jag brukar ha på vintern också och den är ju fin, men jag vill ha mer färg. Jag äger typ världens finaste röda jacka också, men den har det lossnat en knapp i och därför kan jag inte använda den. För såklart, har jag tappat bort knappen också så det är så svårt att hitta en bra ny knapp. Jag tänkte att nu i höst/vinter när jag har pengar igen så ska jag köpa en fin jacka att ha, gärna en röd, gärna lite varmare. Tror ni att jag hittar någon? Näe. H&M har ganska snygga men de sitter också bara så sjukt dåligt och jag känner mig sjukt ful och misslyckad. Hatar kläder just nu, hatar att min kropp har gått från att passa i det mesta (för faktiskt, även om jag verkligen inte har idealkroppen så verkar jag ändå på något magiskt sätt typ passa i allting jag hittar i rätt storlek) till att inte passa i någonting. Typ ful i allt.

Det känns ju lagom kul, liksom. Funderar på att ta en chansning på några jeans jag sett online men vet inte om jag vågar ens hoppas på att de ska passa. Snart kommer jag få ett rage-ryck alla den där tjejen i youtubevideon och skrika. Hoppas inte Erik filmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!