söndag 16 oktober 2011

Att flytta ihop

Det är lite synd att flytten skulle ske i samband med att jag avslutar kurs, för det är väldigt svårt att tänka på tenta när man vet att man snart ska flytta ihop med sin pojkvän! Just nu tänker jag mer på Ikea-besök än på hur jag ska kunna räkna ut vissa uppgifter eller hur jag ska avsluta min fältstudie.

Jag och Erik har spenderat helgen med att planera vad vi får plats med/inte får plats med i lägenheten, samt hur man kan lösa sådant. Ett tag fanns det planer på att istället för mina bokhyllor kanske möjligtvis istället köpa 2 dvd-hyllor från Ikea som är smalare och högre, men efter att jag räknat lite på hur många filmer man där får plats med, jämfört med hur många filmer jag har, fungerar inte detta. Dock är mina bokhyllor mindre än Eriks (vilket är det mått vi räknat på) så de borde få plats egentligen, och då har vi en plats för alla filmer och alla spel, och har Eriks bokhylla till böcker.

Just nu är jag mest pepp på att få ett ordentligt mat-liv när vi flyttar ihop. Visserligen har jag och Erik varit relativt duktiga på att laga mat och så, men nu ser vi verkligen möjligheter till att veckoplanera matlistor, storhandling och liknande som gör livet lättare. Jag längtar! I samband med att vi började prata om detta började jag leta runt på internet efter bra recept och kanske en matplanerar-app, och hittar då världens bästa hemsida: vardagsmaten.se! Förutom att man där kan få förslag på vad man ska äta kommande vecka (och välja bort de recept man inte riktigt faller för) räknar den också ut hur mycket mat det krävs för två personer (och utgår inte från 4, som många andra receptsidor, utan här får man välja själv hur stort hushåll man har) och skapar sedan en inköpslista med det man behöver handla! Hemsidan är även samarbetspartner med Willys, vilket gör att man kan välja vilket Willys man bor närmast (vi har ju ett här på Lidingö) och då få erbjudanden, rabatter osv i samband med denna inköpslista. Jag tycker att det är jättebra!

Lägenheten verkar också vara jättefin och jag tror verkligen att den kommer vara bra för oss och att vi kommer vara väldigt lyckliga där. Jag är redan lycklig, jag har världens bästa pojkvän och vi ska dela våra liv tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!