söndag 30 oktober 2011

Florida-abstinens

Jag vet inte riktigt varför, men den senaste veckan har jag saknat och längtat efter Orlando, Florida så oerhört mycket att det inte är sant. Jag bara längtar efter att ha tillräckligt med pengar så jag kan åka dit på semester igen, ungefär en två veckors-semester igen och då ha tid och se ännu mer än vad vi gjorde i somras. Jag vill hinna se alla Disney-parkerna, åka Hulken så många gånger jag orkar, gå och titta på Hogwarts och köpa fler chokladgrodor och se allt annat vi inte ens hann tänka tanken på att se. Jag vill bo på hotellet där vi bodde i somras, eftersom det utan tvekan var världens bästa hotell man kan tänka sig, och jag vill äta den goda glassen man kunde köpa medan man låg och stekte i en stol vid poolen, och titta på alla palmer och vilda sköldpaddor. Och åka båt-taxi! Åh, vad jag saknar båt-taxin. Resan i somras var så oerhört fin, jag förstår inte att vi kunde spara alla pengar och förstår inte hur vi lyckades ha sådan tur och få uppleva så mycket bra.

Saknar, saknar, saknar! Därför kommer nu ett bildregn.


Fin utsikt över poolen

Jag och Anna vid en av många palmer vid hotellet

Jag stoppar i mig Kentucky grilled chicken

Jag är superglad över att vara på Disney World

Jag får träffa Alice i Underlandet

Vi träffar Rapunzel, vår nya favoritprinsessa från Trassel

Vi träffar min stora idol Brian Ross, från Draco and the Malfoys

Vi träffar Darren Criss, the one and only

Vi köper bönor på Honeydukes

Vi undersöker hela Islands of Adventure

Ännu mer palmer

Träff med konduktören vid perrong 9 och tre kvart

1 kommentar:

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!