fredag 2 september 2011

Farligt nära förkylning

Just nu ligger jag sådär farligt nära att bli riktigt jäkla höstförkyld känner jag. Varningstecknen är förutom att det kliar lite sådär i halsen, att jag är extremt trött och frusen. Jag brukar inte frysa speciellt mycket (förutom när det är KALLT) men nu känner jag mig verkligen frusen, tar på mig extra kläder, gömmer mig gärna under filtar och vill gärna ha något varmt att dricka. Så brukar jag inte vara, om det nu, inte är så att jag är sjuk.

Jag hoppas verkligen att det bara är ett falskt alarm och att det inte kommer att bli någon förkylning, skulle vara typiskt om jag åker på dunderförkylning och måste vara hemma nästa vecka, när det är viktig skola och sista veckan på jobbet. Skulle dock samtidigt också vara min tur att få förkylning då. Suck!

Nu är det i alla fall fredag och det känns otroligt skönt, har 4 lediga dagar från jobb framför mig och en helg från skola. Jag ska umgås med vänner och ta det lugnt, och möjligtvis hinna ikapp allt arbete jag har vid sidan om jobb och skola som jag inte hunnit med, dvs typ tvätt, eftersom jag har en tvätthög som bara växer sig större och större.

Men nu kör vi fredag, skola och jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!