måndag 19 september 2011

Första veckan på mitt nya liv

Idag är det måndag. Och idag ska jag börja bli sund, nyttig och känna mig bra igen!

Jag trodde att jag skulle faila totalt direkt eftersom jag vaknade och det regnar ute. Jag hade ju planerat att gå ut och (försöka) jogga, men det skulle ju inte vara kul om det regnar, och wii fit kan jag inte spela just nu heller. Men jag bestämde mig för att strunta i att det regnade, och gav mig ut ändå! Det gick väldigt bra första halvan av turen, eftersom det då nästan hade slutat regna. När jag hunnit halvvägs började det dock ösregna igen... Men det var okej, det sporrade mig bara ännu mer till att springa. Nu gick jag i och för sig stora delar av sträckan, eftersom jag helt enkelt inte har så pass bra kondis ännu att jag orkar springa jättelångt. Jag är ändå nöjd med mig själv!
Har även ätit nyttig frukost och planerar nu vad jag ska äta till lunch innan jag måste iväg till universitetet för en föreläsning kl. 15. Innan det ska jag även hinna tvätta. Och allt detta en måndag. Härligt! Ibland förvånar jag till och med mig själv med min hurtighet och duktighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!