tisdag 13 september 2011

Jag lovar, jag är frisk!

Jag försöker vara frisk. Det går ganska bra. Igår var jag i skolan och på Stickis och det gick bra, idag har jag dock vaknat med jätterethosta. Det verkar dock vara ganska vanligt efter denna förkylningen - alla jag hört om som varit sjuka har avslutat det hela med några veckors hosta. Mysigt. Jag som tänkte att jag aldrig någonsin mer ville hosta efter att jag i somras fick världens rethosta som varade under hela USA-resan och någon vecka efter det. Jag hoppas verkligen att det inte är så illa nu.

Idag har vi egentligen räknestuga i geometri, men jag har inte hunnit göra uppgifterna och tänkte därför plugga hemma istället. Dessutom vill jag inte gå ut, det är kallt ute nu på morgonen. Jag har i alla fall redan varit upp länge och hunnit göra flera uppgifter, läst massa saker vi ska ha läst och kollat igenom gamla tentor. Det sista gjorde att jag blev lite halvlugn, för det verkar i alla fall vara sådan pass "lätt" matematik att jag kan klara av det. Det svåra kommer vara att tänka steget längre - hur barn tänker, vad för problem de kan ha och vad jag kan göra för att hjälpa dem. Det kommer jag ju dock förhoppningsvis att lära mig innan denna kurs är slut så jag kan svara på det på tentan. Bra!

Just nu är jag dock mest irriterad över att jag inte har en linjal och därför inte kan skriva flera av uppgifterna från geometridelen. Jag förstår inte hur jag inte kan ha en linjal hemma? Så irriterande. Dock vet jag att Erik har så jag får vänta tills han kommer hem. Fast vi ska nog ut och se på bio i eftermiddag och ha en mysig dejt, hoppas jag. Och hoppas jag inte hostar ihjäl mig då!

Bjuder för ovanlighetens skull på en bild.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för att du läser min blogg! Lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad! Blir dock inte glad om du skriver hatiska och främlingsfientliga åsikter. Så försök undvika det, tack!